Kurumsal2

City Ambulans Genel Direktörü Serkan Yıldırım, Ramazan ayında nelere dikkat etmemiz gerektiğini anlattı.

Ramazan'da iftar ve sahurda neler yenilmeli?

Ramazan ayında günlük almamız gereken sıvı ve besin miktarı değişmemesine rağmen oruç sırasında bu ihtiyaçları karşılayamadığımızdan sahur ve iftar sırasında alınan gıda ve sıvının miktar ve tür olarak seçimi önem kazanmaktadır. Ramazan ayında beslenmenin anahtar cümlesi yeterli sıvı ile birlikte doğru gıda alımıdır. Bu kapsamda midede bekleme süresi uzun olmayan, kan şekerini ani yükseltmeyen protein-yağ-karbonhidrat bileşimi dengeli olan gıdalarla birlikte sıvı ve mineral dengesini koruyan besin öğeleri tercih edilmelidir.
Ramazan boyunca hem iftar hem sahur için doğru gıda örnekleri:
*Yumurta, tavuk, kırmızı et, yoğurt, yulaf ezmesi, yeşil sebzeler, tam buğday ekmeği, peynir, ceviz, maden suyu
İŞTE DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER
1.Asla hızlı yemek yemeyin. çiğneme sürenizi uzatın. çiğneme sürenizi uzatmak hızlı yemenizi önler, sindiriminizi kolaylaştırır.
2.İftar ile sahur arasında en az 2 lt su tüketin. içtiğiniz suyun soğuk olması, suyun midede bekleme süresini kızaltır, şişkinlik hissetmezsiniz.
3.Maden suyu için böylece hem sıvı hem mineral açığınızı kapatmış olursunuz.
4.İftara bir bardak su, hurma veya incir, çorba üçlüsü ile başlayın. sonrasında 10 dk ara verin. ana yemeğe bu aradan sonra geçin. bu basit taktik ile  kan şekerinde ani yükselmelerin önüne geçerek iftar sonrası halsizlik, ağırlık hissinin önüne geçilir aynı zamanda ramazan sonrası kilo alımını engellenir.

5.Sahurda sıvı ve mineral takviyesine mutlak devam edilmelidir. sahura kadar olan sürede tükettiğimiz su miktarı 2 litreye tamamlanacak şekilde su içilmeli, maden suyu ile gerekli mineral desteği alınmalıdır. protein içeriği bakımından yumurta sahurda tercih edinilebilecek en doğru besinlerden biridir. yulaf ezmesi sizi tok tutacağından sahur menüsünde tercih edinilebilecek doğru bir gıdadır.

Serkan Yıldırım
http://cityambulans.com.tr/